‘Elk nadeel heb zn voordeel’ zei Cruijff. Hoewel dat soms even zoeken is. Zo hebben we in een jaar tijd vier wethouders voor dezelfde portefeuille gehad, in plaats van één wethouder voor vier jaar. Verbindingen met Montfoort worden momenteel verbroken.
Op gebied van mobiliteit blijkt er juist een omgekeerde beweging gaande.
Van de zomer stond er een ingezonden bericht van mevrouw Wilbers over de onveilige fietssituatie op de Noord IJsseldijk. Heel terecht, met alle fietsende meiden naar de manege en de recreatiefietsers naar Marnemoende.
Tot mijn verbazing zag ik een paar weken later al nieuwe lijnen op de weg geschilderd. Een soort fietsstrook. In ieder geval geeft het gevoelsmatig al een veiliger gevoel.
'Elk nadeel heb z'n voordeel', ook in IJsselstein
De nieuwe wethouders komen tot nu toe voor mij enthousiast, bevlogen en slagvaardig over.
Gaat dat zo snel? Bij navraag bleek het de uitvoering te zijn uit de periode in opdracht van wethouder Lappee. Dat is alweer vorig jaar en ‘twee wethouders geleden’.
Kan ik in het absurde van de situatie hier dan het Cruijffiaans toepassen?
Van alle wethouders waarmee ik heb samengewerkt heb ik positieve herinneringen dat ze ieder op hun eigen manier graag iets moois wilden voor IJsselstein. Daardoor is er best een diversiteit aan projecten zijn langsgekomen.
Dus boffen we misschien met de unieke situatie in IJsselstein dat we zoveel wethouders hebben gehad. ‘Elk nadeel heb zn voordeel…’
En ondanks alle lijnen die momenteel met Montfoort verbroken worden, hebben fietsers richting Montfoort er juist een heleboel lijnen bij. Voor een veiliger verbinding, stimulering tot fietsen inplaatsvan autorijden en een comfortabeler gevoel op de fiets. Ik geniet daar zeker van mee.
Voor nu wens ik IJsselstein de komende 4 jaar een stabiele positieve ontwikkeling toe. Zonder Cruijff nodig te hebben…